8 Mart 2012 Perşembe

Kadın Olmak

Merhabalar..  Bugün 8 Mart ve ben bu blogda tanıdığım tüm özel kadınların kadınlar gününü kutluyorum. Yazdığım kadınlar günü yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Daha güzel bir yazı yazmak isterdim ama ne yazık ki gerçekler acı verici boyutlarda.  Daha güzel günlerin kadınlarla olması dileğiyle…


Kadın olmak,
Ezilmek, kısıtlanmak, sömürülmektir.

Kadın olmak,
Çocuk yaşta gelin edilmektir.

Kadın olmak,
Kız doğurduğun için  kocana mahcup olmak demektir.

Kadın olmak,
Erkeğin namusu olmak,  bu uğurda can vermektir.

Kadın olmak,
Aciz , çaresiz, yalnız olmaktır.

Kadın olmak,
İki  meme  bir  vajina olarak görülmektir.

Kadın olmak,
Okula gitmek yerine dağlarda koyut gütmektir.

Kadın olmak,
Başlık parası için 70 yaşındaki adama satılmaktır.

Kadın olmak,
Trafikte sıkıştırılmak, yolda taciz edilmektir.  

Kadın olmak,
Kuma olmak demektir.

Kadın olmak,
Gazetelerin 3. Sayfasına cinayet haberi olmaktır.

Kadın olmak,
Tecavüze uğramak, tecavüzcüyle evlendirilmektir.

Kadın olmak,
Hava kararınca sokağa çıkamamaktır.

Kadın olmak,
Dayak yemek demektir.

Kadın olmak,
Evi temizlemek, yemek yapmak, bulaşık-çamaşır yıkamak, çocuk büyütmektir.

Kadın olmak,
Ağlamak , ağlatılmaktır.

Kadın olmak,
Güldünya’nın ölümü,  Ünzile’ nin şarkısıdır.

Kadın olmak,
Erkeğinle eşit olamamaktır.

Kadın olmak,
Bazılarına göre saçı uzun, aklı kısa – eksik etek olmaktır.

Kadın olmak,
Kendin olamamak, başkaları için yaşamaktır.

Kadın olmak,
Bu ülkede ne yazık ki kadınca yaşayamamaktır.

10 yorum:

fadinin sanati dedi ki...

Elifcim ne yazıyım bilemiyorum ...kadın olmak zor olmasın artık bu dünyada..BİR GÜNE KALMASIN herkesin kadınlar günü kutlu olsun sevgiler....

bahar006 dedi ki...

Hepsi doğru maalesef...

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Canım yazdıklarında çok haklısın ama insan bunları yaşadığı ve yaşamaya zorlandığı için çok ama çok sinirleniyor, birde şöyle düşünüyorum kadınlar artık klasik çizgilernden kurtulmalı ne pahasına olursa olsun hayta karşı çok daha cesur durmalı,korkmamalı ne töreden ne kocadan ne dayaktan ne babadan ne de gece dışarda yürürken karşılaşacağı sapkınlıklardan..... Seninde kadınlar günün kutlu olsun canım....

Ecehan dedi ki...

Kadın olmak; umut demek...Ecece yani.

Mihrî Peri dedi ki...

canım benim yaa, içim gitti okurken. yüreğine sağlık Elif'ciğim, çok güzel dile getirmişsin.
günümüz kutlu olsun canım!

AsOrTiK dedi ki...

kadın olmak demek, hemcinslerinin yanında olduğunu hissettirmek demek:)
bu kadar olumsuzluğun altına böyle bir cümle yazmak geldi içimdem:)
Dünya Emekçi Kadınlar Günü'n kutlu olsun.
sevgiler

Fatma dedi ki...

Kutlu olsun canım.

Marifetli Cadı dedi ki...

canısı seninde kadınlar günün kutlu olsun, öpüyorum...

Nilgün Komar dedi ki...

zor ama gurur verici kadın olmak

mahmur prenses dedi ki...

böyle özel kadınları tanımış olmaktan dolayı çok mutluyum. hepinizi çok seviyorum